Næste udsendelse:

TV i dag

  • 22:10Kommunalbestyrelsesmøde d. 22. februar
  • 03:0022Nyheder (G)
  • 03:10Bornholmske smalfilm - Bøsthøj Mejeri og Købmandsforretning (G)
  • 03:35BogForum med Maria Helleberg og Jacob Wendt Jensen (G)Nanna Andreasen fra TV2/Lorry interviewer forfatter Maria Helleberg, der er aktuel med ny roman om Leonora Christine og journalist og filmkritiker Jacob Wendt Jensen, aktuel med biografien ”Victor Borge – Mennesket bag smilet”.
  • 04:05Mellem os (G)I torsdagens Mellem os får vi først besøg af Celina Simonsen, der fik en andenplads i MGP 2018. Hun har taget sin mor med, og de snakker om den fantastiske oplevesle at være med til sådan et stort show og komme så langt. Strikdesigner, workshops, blogger og flere andre ting bliver der snakket om, når Mo Lehn torsdag er i studiet.
  • 04:30Stafetten - Martin Holm (G)Martin Holm arbejdede som typograf i flere årtier, men i mere end 10 år nu har han fungeret som guide på Hammershus. I fritiden er sten den store passion, og det har det været fra barnsben. I de senere år er også han begyndt at hugge i sten og lave skulpture sammen med sin kæreste.
  • 05:00Sådanmark (G)De bedste historier fra hele Danmark og dagens medvært: Martin Vedel

Borgerservice skal efteruddannes i borgerservice

Kommunens frontpersonale i Borgerservice og ydelser på Landemærket i Rønne skal på efteruddannelse i bl.a. kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering.
Der bliver lukket for borgerhenvendelser på Landemærket i Rønne syv dage og i Nexø en dag i perioden fra februar til maj i år. Det sker, fordi medarbejderne skal på efteruddannelse.

Leder af Borgerservice og ydelser, Pernille Wedel, fortæller:

- Hos Borgerservise og ydelser har vi ansvar for store og ofte komplekse myndighedsområder. Det drejer sig om f.eks. pas, kørekort og vielser, ligesom vi har snitflader i forhold til både SKAT og Udbetaling Danmark. Samtidig er vores medarbejdere i høj grad regionskommunens ansigt udadtil i kontakten med borgerne, og derfor er et fælles syn på service og en ensartet praksis omkring god kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering meget vigtig.

Alle medarbejdere skal gennemgå efteruddannelse, som har til formål at højne og udvikle service i forhold til de af kommunens borgere, der enten kommer eller ringer til Borgerservice. Det sker især, fordi en stor del af Borgerservice er blevet digitaliseret.

- De store faglige krav til opgaveløsning såvel som til korrekt vejledning af borgerne kræver, at vores medarbejdere hele tiden er opdateret, og derfor er det en stor glæde for os, at alle medarbejdere deltager i dette uddannelsesforløb. Bagefter har vi et fælles udgangspunkt for vores arbejde med de mål, som vi har opstillet i bl.a. Beskæftigelsesplan 2018, siger Pernille Wedel.

Borgerservice på Landemærket i Rønne holder lukket følgende dage:

Mandag, den 19. februar
Torsdag, den 8. marts
Fredag, den 16. marts
Torsdag, den 22. marts
Tirsdag, den 17. april
Torsdag, den 3. maj
Mandag, den 28. maj

I Nexø holder Borgerservice lukket den 4. april.

Aktuelle programmer på Play