Næste udsendelse: 20:58 Vejret i morgen (G)

TV i dag

  • 20:30Stafetten - Ole HarildOle Harild er planteavlskonsulent ved Bornholms Landbrug og Fødevare. Han bor på Slettegård ved Gudhjem, hvor han også er vokset op. Ved siden af arbejdet har Ole Harild en skibakke bag ved sit hjem.
  • 20:58Vejret i morgen (G)
  • 21:00Mellem os Margrethe Kjellberg har købt Skipperkroen i Tejn. Hun har altid drømt om, at blive kromutter og nu sker det. Med en ambitiøs målsætning om at Bornholm skal genanvende alt sit affald i 2032, har BOFA sat et projekt i søen, der skal gøre sorteringen nemmere. Det fortæller direktør i BOFA, Jens Juhl-Nielsen om.
  • 21:30Historiens Vogtere med Lars Kærulf Møller (G)Hvorfor det er så vigtigt at puste liv i fortidens støv ? Helene Høm har inviteret Lars Kærulff-Møller, der værner om bornholms historie ind i Hans Rømers gamle pavillion i Almindingen, til en snak om at være bidt af øens historie.
  • 22:0022Nyheder
  • 22:09Vejret i morgen (G)
  • 22:10360 - Sund med Vilje (G)Debatprogrammet 360, med aktuelle gæster i studiet.
  • 22:50Stafetten - Ole Harild (G)Ole Harild er planteavlskonsulent ved Bornholms Landbrug og Fødevare. Han bor på Slettegård ved Gudhjem, hvor han også er vokset op. Ved siden af arbejdet har Ole Harild en skibakke bag ved sit hjem.
  • 23:20Mellem os (G)Margrethe Kjellberg har købt Skipperkroen i Tejn. Hun har altid drømt om, at blive kromutter og nu sker det. Med en ambitiøs målsætning om at Bornholm skal genanvende alt sit affald i 2032, har BOFA sat et projekt i søen, der skal gøre sorteringen nemmere. Det fortæller direktør i BOFA, Jens Juhl-Nielsen om.
  • 00:0022Nyheder (G)
  • 00:10360 - Sund med Vilje (G)Debatprogrammet 360, med aktuelle gæster i studiet.
  • 00:50Stafetten - Ole Harild (G)Ole Harild er planteavlskonsulent ved Bornholms Landbrug og Fødevare. Han bor på Slettegård ved Gudhjem, hvor han også er vokset op. Ved siden af arbejdet har Ole Harild en skibakke bag ved sit hjem.
  • 01:20Mellem os (G)Margrethe Kjellberg har købt Skipperkroen i Tejn. Hun har altid drømt om, at blive kromutter og nu sker det. Med en ambitiøs målsætning om at Bornholm skal genanvende alt sit affald i 2032, har BOFA sat et projekt i søen, der skal gøre sorteringen nemmere. Det fortæller direktør i BOFA, Jens Juhl-Nielsen om.
  • 01:45Månedens foredrag - Maria Tuniszewska-Ringby (G)Maria Tuniszewska-Ringby fortæller om flugter over Østersøen under den Kolde Krig med Bornholm som pejlemærke.
  • 02:35Bornholm knokler - Smed (G)I denne omgang af Bornholm Knokler prøver vi kræfter med jobbet som smed. Der skal svejses og arbejdes på materiale til luftfartsindustrien, og der er nok udfordringer når man f.eks. aldrig har prøvet at svejse.
  • 03:05Vild Med Dyr (G)En af naturens allerskarpeste rovdyr er den smukke og bom stærke leopard. Der er kun få i fangeskab og derfor var der også stor glæde da Ree Park fik en lille velskabt unge. Vild med dyr fik lov at komme med da den lille skulle tilses for allerførste gang.
  • 04:00Guld fra gemmerne (G)Guld fra Gemmerne besøger museer i hele Danmark. Denne gang besøger vi Assens, Ribe, Tange, Rønne, Sorø, Varde og Aalborg.
  • 04:30Billeddetektiverne (G)Anette Eriksen fra Øarkivet har modtaget en masse billeder fra dødsboer og lignende. Hun søger hjælp til at finde ud af, hvad og hvem, der er på billederne.
  • 05:00Stafetten - Lis Jensen (G)Lis Jensen er oprindeligt fra Sønderjylland. Hun er uddannet fysioterapeut og har i mange år arbejdet på Kommunikationscentret i Rønne. Hun holder meget af den bornholmske natur, at holde sig i form, og så har hun bier i baghaven.

Medier sælger Bornholm

Bornholm fik også i 2018 masser af presseomtale i ind- og udland. Destination Bornholm har opgjort værdien af presseindsatsen.
Interessen for Bornholm er stor fra medier verden over.

Det konstaterer Destination Bornholm, der hvert år arrangerer og gennemfører en række pressebesøg for blandt andre danske og udenlandske journalister. Resultatet af disse besøg er at Bornholm opnår en værdifuld omtale i både Danmark og udlandet.

Destination Bornholm gennemførte i 2018 76 pressebesøg for 94 journalister og andre formidlere. Resultatet af dette blev 246 omtaler på print, online samt video mod 168 i 2017. Den megen omtale er nået ud til 128 mio. læsere og følgere, hvilket ligeledes er en stor stigning i forhold til 2017, hvor tallet var 87 mio.

- Interessen for Bornholm er stadigt stigende fra både traditionelle samt sociale medier. I dag deles omtale i stort omfang, ikke mindst på mange digitale platforme. Dermed kommer de gode historier om Bornholm ofte bredt ud og når flere personer end det tidligere har været muligt, siger Helle Mogensen, der er presseansvarlig hos Destination Bornholm.

Hun oplyser, at de første presseture i 2019 allerede er gennemført i februar og primo marts.

Aktuelle programmer på Play