Næste udsendelse: 22:00 22Nyheder

TV i dag

  • 00:00Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 7. del
  • 21:20Livet på landet - Gamle danske husdyrracerDet er lige før der bliver bedt til vejrguderne på Knuthenlund. Godsets tidligere ejer, Susanne Hovmand-Simonsen, vil gerne have at markernes græs kan høstes som tørt hø. Men så skal der ikke komme regn. I mejeriet får fåremælken snart selskab af komælken. Så snart godsets røde danske malkekøer begynder at kælve, kan de nemlig producere mælk til mejeriet. Se med når vært Maria Bernhard besøger Knuthenlund på Lolland. Produceret i år 2015.
  • 22:0022Nyheder
  • 22:09Vejret i morgen (G)
  • 22:10Kommunalbestyrelsesmøde om Snorrebakkesagen
  • 22:25Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 1. del
  • 22:45Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 2. del
  • 23:00Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 3. del
  • 23:15Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 4. del
  • 23:30Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 5. del
  • 23:45Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 6. del
  • 00:15Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 8. del
  • 00:30Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 9. del
  • 00:45Kommunalbestyrelsesmøde d.19. september 10. del
  • 01:0022Nyheder (G)
  • 01:15Stafetten - Kasper Staalegård Rasmussen (G)Kasper Staalegaard Rasmussen er født og opvokset i Østerlars. Han arbejder som skolelærer på Davidskolen i Aakirkeby, hvor han også selv gik i skole. Kasper Staalegaard Rasmussen har en bibeskæftigelse som fritidslandmand, hvor han opdrætter kvalitetskvæg af racen Wagyu.
  • 01:45Mellem os (G)Lene Kaaberbøl er en af Danmarks fermeste fantasy-forfattere, og har blandt andet skrevet "Skammerens Datter". Lene Kaaberbøl er på Bornholm for at deltage i Kulturugen, og i aften besøger hun Mellem Os til en samtale om hendes forfatterskab. Aftenens udsendelse kommer også til at handle om forskning i såkaldte tilvalgsbornholmere. Det er resourcestærke mennesker, som engagerer sig i samfundslivet på Bornholm, selvom de ikke bor fast på øen. Seniorkonsulent ved CRT Lene Havtorn Larsen kommer og fortæller om forskningsprojektet.
  • 02:15Helt ærligt - Hvem er sundest? (5) (G)Hvem er vi, alle os der bor i Hovedstadsregionen? Hvordan har vi det med maden, trafikken, motion, med jyske tilflyttere og i det hele taget med hinanden?
  • 02:35Livet på landet - Gamle danske husdyrracer (G)Det er lige før der bliver bedt til vejrguderne på Knuthenlund. Godsets tidligere ejer, Susanne Hovmand-Simonsen, vil gerne have at markernes græs kan høstes som tørt hø. Men så skal der ikke komme regn. I mejeriet får fåremælken snart selskab af komælken. Så snart godsets røde danske malkekøer begynder at kælve, kan de nemlig producere mælk til mejeriet. Se med når vært Maria Bernhard besøger Knuthenlund på Lolland. Produceret i år 2015.
  • 03:00Månedens foredrag - Bente Jensen (G)Bente Jensen, Cand. mag. i Historie, fortæller om turismens udvikling på Bornholm.
  • 04:00Vild Med Dyr - Skildpadder (G)Anna Louise Tranæs Didriksen kommer på små og store opgaver, når hun forsøger at bade en flok kæmpeskilpadder, og så skal de små nye skilpaddeunger på vægten.
  • 04:30Nationalpark Thy (8:52) (G)Naturprogram fra Nationalpark Thy
  • 05:00Stafetten - Martin Thaulow (G)Martin Thaulow er opvokset i Virum. Han flyttede til Bornholm i 2008. Martin Thaulow er uddannet kunstmaler, men har arbejdet som kunstfotograf i otte år. Han ejer og driver den visuelle kommunikationsvirksomhed Good people i Nexø.

Bornholmslinjen tager telefonen til tiden

Transportministeriet har fået en opgørelse fra Molslinjen, der dokumenterer ventetiden på telefonerne på Bornholm.
Når en færge er forsinket, aflyst eller færgebilletter skal bookes om, så opstår der run på telefonlinjerne. Og det giver sig selvfølgelig udslag i stor utilfredshed fra kundernes side, hvis ventetiden er for lang, eller man ikke kan komme igennem.

Molslinjen har nu fremsendt dokumentation til Transportministeriet, der viser at den gennemsnitlige ventetid ved telefonerne på Bornholm i første halvår var på 58 sekunder. Tallene er leveret af færgeselskabets teleleverandør.

Tallet baserer sig på 33.010 opkald modtaget i første halvår hos Bornholmslinjen. 3,79 procent - 1.250 styk - af opkaldene blev mistet inden telefonen blev taget. Altså fordi kunden lagde på.

Kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen oplyser i forbindelse med opgørelsen at en gennemsnitlig henvendelse - altså ekspeditionstiden med kunden i røret - håndteres på 2 minutter og 40 sekunder.

Den gennemsnitlige svartid inden telefonen bliver taget er helt nede på seks sekunder.

Ifølge færgekontrakten for besejlingen af Bornholm skal responstiden på telefonen være 1:00 minut. Og med de 58 sekunder, der er for svar i gennemsnit, så overholder Molslinjen altså kontrakten.

Aktuelle programmer på Play